woopwoop

Praktiken tog slut igår, riktigt tråkigt för vi har haft hur roligt som helst dessa 2 veckor. Idag fick jag rida på min finaste lilla Chila och dagen avslutades med tårta som vi fick av dodde och hon fick choklad av oss. Mys!
på onsdag är det dags för Gunnorp och på söndag kommer mina tjejer hit, TAGGA!
Hoppas på att jag får spendera dessa 4 dagar på Chilas rygg ♥

Yo mannen loooh

Sitter här i skolan på svenska lektionen och skriver krönika... eller jag skulle gjort det, men jag tröttnade ;)
Ledsen att jag inte är så aktiv men har fullt upp med skolan och hästen förstår ni ;) Tagga Gunnorp som det snart är dags för också!

Nej nu ska jag pysa, ville bara att ni skulle veta att jag fortfarande lever ;)
Ladda höstlov om några timmar, har bara psykologi lektion kvar sen är jag friiiiiii!

Dag 27: Vad vi tycker om varandra


söt gammal bild
Julia: Tjejornas gladaste
Slugo: Tjejornas egen värld
Felicia: Tjejornas mamma
Sarah: Tjejornas snällaste
Nike: Tjejornas kräsnaste
Maja: Tjejornas minsting
Linda: Tjejornas översmarta
Men ni vet att jag tycker om er trots era "brister" & icke-brister, ni är bäst! ♥

oh happy day

Kolla vad min älskade mor hade med sig hem från england, ååååhhhhh jag älskar den! Och den luktar förjävla gott, waaaaaaah underbart ♥


Dag 24 : Jag på hästryggen

Haha jag fattar inte riktigt heller men som jenny sa så försvinner problemen man har på marken. Man får annat att tänka på och man fokuserar på hästen. Jag njuter av varenda sekund jag får på hästryggen. Allt känns underbart typ.




                                                                                    

Ah, b-vitaminer

Asså det här är typ så kul att jag inte vet vad jag ska ta mig till! Den blir bara roligare och roligare ju fler gånger man ser den :D

Dag 24: Jag på hästryggen

Den här dagen fattar jag inte riktigt vad jag ska skriva på, ska det kanske vara en bild på mig på hästryggen? Eller hur jag är på hästryggen eller vad som helst? Haha jag sitter här som ett frågetecken typ.
Men jaa.. när jag är på hästryggen är jag oftast glad och trivs, visst man trivs ju bättre på vissa hästar än andra, men man lämnar iallafall alla problem på marken ungefär. Äe, jag vet inte vad jag ska säga, så ni får en liten bild.

London 1971

Har lagt över en massa diabilder från 1948-1971 på min dator, hur kul som helst! Förutom alla bilder på min mammas familj fanns dessa från London. Mamma berättade att man kunde köpa en kassett med diabilder, ungefär som ett vykort och det är alltså från en sån dessa bilder kommer. Fina va?

Fotovägg! :)

Idag fick jag hem bilder som jag beställt för framkallning så nu tänkte jag börja jobba på att fylla mina väggar med foton :)
Såhär ser det ut hittills:
Behöver bara skkaffa lite fler ramar nu ^^
I övrigt har jag ganska mycket läxor som upptar extremt mycket tid, det är därför jag är så inaktiv här... ska bättre mig dock!!

Dag 23: Min förebild

Förebild och förebild... hm. Men Gisela (ridläraren på gunnorp) är en grymt duktig människa, hon kan se hur hästar och människor passar tillsammans och bryr sig alltid om hästarnas bästa. Hon är också en galet bra ridlärare och världens snällaste person. Så henne skulle jag kunna kalla förebild, för hon är grym på alla sättochvis!

/jenny

Dag 21: Min favoritkändis och vad jag skulle göra om jag träffade henne/honom

Det här är ett av mina och Nikes favoritämnen, of all times! Vad vi skulle göra om vi träffade Håkan. Jag skulle typ dö. Av lycka, nervositet, chock. Tänk att man sitter på en spårvagn i Göteborg liksom, så kliver Håkan på och sätter sig på sätet bredvid. Aaaaaaaaah. Det är så himla svårt, va fan skulle man göra? Man vill ju vara det perfekt fanet. Inte vara jobbig utan säga något man verkligen menar, något han kan ta till sig och komma ihåg. Jag har allvarligt funderat på att ständigt bära runt på en Håkan-affisch, ifall man skulle träffa på honom. Hade ju varit tråkigt att inte ha något att få signerat. Ni kanske har fattat att jag är lite besatt nu... HÅKAN ♥

You don´t know you are beautiful

tjatja bloggen ... nej
Sitter och har skrivit lite om pH-värde .. intressant ! elr?
Nae inte så värst , men har pluggat med tove idag :) fett naaaajs !
onödigt inlägg och jag vet inte varför jag skrev det här för ingen bryr sig precis hehe
byebye

Dag 22: Favorit Gunnorp-häst

Gunnorp har en massa rysligt fina hästar! Tycker om alla jag haft på läger och om ni inte kan de utantill (fy skäms!) så gör jag en liten lista.
Som 07 - Nancia
Som 08 - Nancia
Som 09 - Hortensia
Som 10 - Nancia
Allah 10 - Nancia
Som 11 - Chila
Nancia har ju som ni kanske ser en speciell plats i mitt hjärta, hon är en mycket speciell häst som lärt mig otroligt mycket och verkligen hjälpt mig att utvecklas som hästmänniska.
Finaste Nancia på Allah 2010
Sen har vi Hortensia, världens finaste ponny! Hon är så himla fin och bra på allt i alla lägen ♥ Är lite för stor för att ha henne på läger, men kan nog fortfarande rida henne något enstaka pass. Var iallafall jättekul att min lillasyster fick henne som lägerhäst i somras!
Jag fick rida fina ponnyn från hagen en del i somras

Sist men inte minst har vi Chila, vilken häst! Jenny gillar ju också Chila och har ridit henne en del mer än mig, så ni vet antagligen en del om henne vid det här laget, hon syns ofta här på bloggen :) Hon är minst sagt speciell, lite dampig skulle man också kunna säga, men man får inte glömma att hon är superfin! Upplevde det bästa ridpasset i mitt liv på hennes rygg, vilket säger en del om hästen!
Fina Chilus ♥

Fattade ni min ordvits här på slutet? Fundera på den va! Hahah!

Plugga ♥

Nu har jag suttit och skrivit på min hemskrivning i historia i en timme och tänkte belöna mig själv med att räkna lite matte istället. Det är faktiskt rätt mysigt att sitta i köket och plugga, för vi har massa fönster som man kan kolla på regnet igenom. Sen har jag ju te och fika också, kan INTE plugga utan te och fika!

När matten är gjord ska jag titta på sammandraget från världscuphoppningen som jag har spelat in, hur mysigt som helst ju! Kanske försöker jag mig på att göra brända mandlar också, för att spä på mysfaktorn ytterligare.

Dag 22: Favorit Gunnorp-häst

Min favorit häst på Gunnorp är världens goaste lilla Chila, hon betyder sjukt jävla mycket för mig och har lärt mig galet mycket. Hon är ett litet fullblodsto född 1990, så hon är en liten tant, men det märks inte när man sitter på hennes rygg, haha. Hon är pigg, känslig och lite speciell, men när man hittat knapparna är hon verkligen en stjärna och charmigare häst får man leta efter. Hon är iallafall min lilla pärla som jag älskar väldigt väldigt mycket ♥




Sen har jag en till liten häst på Gunnorp som alltid har en speciell plats i hjärtat och jag fortfarande räknar som en favorit är ponnyn Arrac. Han är jag dock förlång för nu, men han är favoritponnyn ♥


Debaaaaaatttttt

Nu är det upprymd stämning på Globala, dags för debatt! Mona Sahlin, Kent Ekeroth och Dilsa Demirbag-Sten ska strax debattera om extremism och mångkultur. Såååå jääääävla taggaaaaad!

Ni kanske har väntat...

Jag och Mirre från Clear Rounden för ett tag sen ! Det här är bara 90cm :)

Dag 19; En sjukt failad ridbild

Alltså... Har inte så många på datorn, de flesta är i min externa, men ni får ta en som är ganska så väldigt failad ändå... Såklart lilla Selma-bus under hennes piggaste period; Vintern :D


Hon bestämde sig helt plötsligt för att studsa runt... Det blev ju en rolig bild iallafall ;)

Dag 21: Min favoritkändis och vad jag skulle göra om jag träffade henne/honom

Den här har nog alla som läser den här bloggen redan listat ut vem jag kommer välja här. Valet är lätt, Justin Drew Bieber. Skulle finnas så sjukt mycket jag skulle vilja säga till honom, men tror jag skulle vara så jävla nervös och chockad så jag skulle få tunghäfta. Men det finns somsagt sjukt mycket jag skulle vilja säga till honom utan att verka som ett helt crazy fan, haha.. men typ att han har inspirerat mig att tro på mig själv och aldrig ge upp, för drömmar slår in. Sen att han får mig så fucking glad hela tiden, haha u smile i smile ;) Nej men det är svårt att säga, för det finns så jävla mycket att det inte finns ord för det typ ;)

Dag 19: En sjukt failad ridbild

Det finns inga failade ridbilder på mig, för jag är så jävla bra! Det är ungefär lika svårt att hitta failade ridbilder på Jan Brink som det är att hitta failade ridbilder på mig. Nej okej, jag ljuger. Det finns sjukt mycket fula bilder med mig på hästryggen. Ni får en som jag har på den här datorn som ni nog inte har sett förut, den visar på sjukt avancerad och lyckad ridning!
Jaa, så kan det gå är väl min enda kommentar...



Dag 19 : En sjukt failad ridbild




Fail med stort F

Jag vill bo i en svamp

Nu skriver jag ett inlägg om svamp, be ready!
Mamma väckte mig imorse och sa att vi skulle ut i skogen och plocka svamp för att det var fint väder. Hon sa också att jag skulle få frukost i skogen, jag svarade att om jag fick varm choklad så följde jag med. Sagt och gjort! Vi hittade en jääättestor blomkålssvamp som vi strax ska äta med pasta och sen en del trattkantareller och några få gula kantareller.

20: En person jag vill byta liv med för en dag

Hehehehehe, selena gomez. Varför tror ni? Kan vara för att han har världens snyggaste och snällaste kille som alla tjejer out there drömmer om. justin. Hon har det nog rätt jobbigt annars med en massa hat och sånt, men om man tänker på vem hon är tillsammans med kan man nog överleva det ;)
/jenny

jag är typ bäst

Jag är bäst på 30-dagars listan på den här bloggen iallafall, jag är duktig och tidsinstället några dagar innan som vissa andra inte är... blööööp.
Red dubbellektion på finaste Chila idag, hon var bäst like always och andra passet gick bäst. Sen är vi anmälda till cr och km nästa söndag, haha good luck typ!
Har jag berättat för er att jag har prao nu fram till höstlovet på Gunnorp? Startar på måndag, scooore! Ska bli superkul verkligen, praoa ju där i 8an men var ensam då, men nu har jag 2 polare med mig så det blir nog ännu roligare. Jag är pepp på livet just nu, haha!
bild från idag, min stjärna ♥
/Jenny

Bildbevis

Haha här har ni bildbevis på min dolda talang, haha fulaste bilden eveeeer, nu skäms jag... haha!

 


19: En sjukt failad ridbild

Jag orkar inte byta dator men den här bilden, haha snuttis ♥

Tjena mittbena!

Blir ett vanligt litet inlägg denna dagen :) Ja... jag skulle redan varit hos Selma men... jag sov ;) Så väntar på att mor min ska komma hem så åker vi ut till skrutthästen! :) Senare idag drar jag till Skärblacka och träffar lite schyssta människor! Kommer bli sjukt kul och jag kommer hem sent i natt! :) Imorgon ska jag upp tidigt till stallet och hjälpa systeryster med Selma då de ska tävla 20 cm! :D
Iaf, nu har jag haft kameran med ett par gånger till stallet igen så här får ni lite fula ridbilder och fina markbilder! Bara slappna av och njuuuut ;D

Jessie fick träna lite inför tävlingen...

...dock var hästen pigg och hoppglad så hon tog i lite onödigt mycket ;P

Ni får bara se de godkända bilderna från dressyrpasset... det gick nämligen inget bra :P



Början på spanskskritt, utan carrot stick!

Mysstund...

Denna härliga bild får avsluta detta inlägg! Puss på er och ha det så gött! :)


Gunnorp !!

Nu ska jag & syster snart åka och rida dubbelt på Gunnorp. Rider igen eftersom båda missade förra gången :)
Riktigt najs !



                                                                             

Plisserat

Köpte en kjol idag när jag var på jakt efter en ny höstjacka, 50 spänn på H&M
BTW så vet jag att ni gillar hästaffischen i bakgrunden!

Expediten i kassan sa "Va kuuul, att fynda på rean!" och det lät verkligen som om hon tyckte att det var allt annat än kul. Hittade faktiskt en fin duffel på Bikbok som jag inte köpte för att jag ville fundera lite, men nu har jag definitivt funderat klart och bestämt mig för att köpa den :) Har fått jättekonstiga cravings, vill bara klä mig i skoluniformsinspirerade kläder! Väckade kjolar, strumpbyxor, knästrumpor, kragar, tjocka tröjor, söta koftor, flätor. Ja ni fattar grejen. Kan bero på att jag läser Harry Potter just nu, har en tendens att påverka hela min livssyn.

18: Något som gör mig irriterad

Jag blir lätt störd på småsaker, en sak som gör mig förjävla irriterad är bussar som kommer för tidigt eller för sent. Men måste säga att tidiga bussar är värst, att den åker typ fler minuter innan den ska åka så att man missar den, arghhh. Haha, sen när man har en massa otur, tjuriga människor som inte har någon anledning att vara sura och sen människor som bara vill förstöra för andra och inte kan vara glada för någon annans skull. Sånt folk klarar jag inte riktigt av.. haha men typ sånt.
/jenny

ziperaaaall

Vi fick hem våra ziperalls idag, hur gosiga som helst. Kommer bo i den här hemma, här har ni lite fula och oseriösa pics vi klickade nyss.
/jenny & maja

17: En dold talang

Woopwoop, jag vet att ni har väntat på den här dagen, då ni ska få veta min dolda talang. *trumvirvel*
En liten grej som jag kan som vissa vet, andra inte, kanske inte är någon riktig talang, men jag kan nudda min näsa med tungan. Hahaha, vad säger ni om den? :D haha
/jenny

Dag 16; Finaste bilden på mig och en häst

Alltså... jag har inte så många på den här datorn men ni kan få en av mina favoriter iallafall :D ;


Den känslan av att kunna lita på en häst helt... Jag har henne helt löst på bilden. Älskar den har bilden just för att den förmedlar så mycket kärlek, tillit och framförallt harmoni. :)

Dag 15; Någonting som får mig att gråta

Haha... jag är lite känslokall sisådär och skrattar genom titanic... Men dinsey filmer så som Bambi, Micke och Molle och Oliver och gänget får mig alltid att lipa sönder totalt... Filmer generellt som handlar om djur brukar få mig att tjuta... Ja... där har ni det ;)


När man inte har något att göra ...




Så kan man rita lite , målade av bilden som felicia la upp i ett inlägg ..

                                                                                    

Dag 16: Finaste bilden på mig och en häst


Det finns mycket fina bilder, men jag gillar den här bilden för den visar verkligen hur man kan känna ibland. Hur man på det där speciella sättet bara kan titta upp på sin häst och le, hur man bara kan bli lycklig på en sekund. Fina Nancia ♥


Dag 16, Finaste bilden på mig och en häst

Finns så sjukt många bilder som jag tycker om, men jag har en som jag verkligen tycker om. Men hästen som jag älskar över hela mitt hjärta, världens finaste sweet spider ♥


Onsdagsmorgon

Är ledig idag, hur skönt? Igår var jag hemma hos Jenny i min klass och tittade på hennes 8 majsormar, fett coolt var det! Efter det begav jag mig hem till Nike där jag fortfarande är, hehe. Vi pratade om Håkan (as usual), sen pluggade Nike fysik och jag tittade i Illustrerad Vetenskap tills jag somnade, efter det tittade vi på Vem vet mest? och OC. Maya är synsk, hon svarade Håkan Hellström innan de ens sagt frågan, bara kategorin "Folkkära artister", så jävla grym! Nike är i skolan men jag är kvar hos henne med hennes mamma och lillasyster :) Vi har precis spelat Finns i sjön med Pet Shop kort, livets liv!
Jag och Snakey igår, söt va?



Dag 15, Någonting som får mig att gråta

Det finns så sjukt mycket som får mig att gråta, när någon dör såklart, när jag blir stressad och det blir en sås i huvudet kan jag lätt få panik och börja gråta, sorgliga filmer, lämna en häst som betyder mycket CHANEL ♥, lämna gunnorp efter 10 dagar med världens bästa vänner, hästar och bara leva livet i paradiset, gråta av lycka.
Det finns så sjukt mycket som får mig att gråta, jag är rätt bra på att gråta också. haha.

Dag 13 : Min drömhäst

Mirexo är nog den hästen jag har drömt om väääldigt länge .. Jag har lärt mig Massor på honom och jag har massor mer jag vill lära mig på honom. Jag kan utvecklas enormt och komma upp på en högre nivå inom ridningen på min stjärna. Han kan ju typ det mesta och är typ världens snällaste o.s.v ni vet en häst som alla drömmer om någon gång. Men jag önskade att han var några år yngre dock , men jag tror inte det kommer hindra någonting eftersom han är fortfarande är pigg oså :)

Men om jag skulle få välja så skulle jag nog vilja ha lite sune och mirexo blandat..  Jag skulle jätte gärna vilja ha kvar sune om han var i ett större format. Sune som storhäst skulle vara undebart. Han kommer bli en toppen ponny nu med rätt ryttare nu för han är grym på både dressyr och hoppning.

Så en blanding mellan sune och mirre skulle vara min drömhäst.. och såklart aurora också !







                                                                       


Dag 10: Finaste hästbilden

Finns så mycket fina hästbilder, eftersom hästar är så fina :) Men jag tar en jag tog på Gunnorp i somras, med Jennys kamera. Dels för att hästen är så himla fin och dels för att jag inte har så mycket bilder på min macbook...
Fina Tynke i skogshagen i somras



Älskar

Håkan Hellström - Magiskt, Men Tragiskt



14: Ett youtube-klipp

truee ♥
/jenny

Dag 12 : något jag önskar mig just nu

jadu .. man önskar väl flera saker .. fast in my dreams typ :) haha men jag skriver som felicia , en pojkvän skulle inte sitta fel. Att något kul händer i livet snart , haha mitt liv är kul ju men något roligt och nytt ! Och jag vill åka utomlands , nununu ! Inte sitta här hemma i regnet :/
puss
Egypten 2009 ♥




Internt men jävligt kul



Ni har väl inte glömt vår haksång? Underbar är den iallafall!


Dag 12: Något jag önskar mig just nu

Har så himla mycket! Speciellt mitt nyaste tillskott eller vad man ska kalla det, min bedårande lilla hundvalp Malva ♥ Har dessutom varit på Hööks idag och köpt en hundsäng, ny reflexsele, leksak och schampo så nu vill jag inte ha en massa saker till henne längre :) Vill mer ha något annat, något icke-materiellt (fy fan va klyshigt det här låter)... En pojkvän skulle inte sitta fel. Alls. Eller en ny jävligt bra vän. Inget fel på de jag har, älskar er verkligen! Men jag vill ha något nytt också.

Så jävla djupt inlägg alltså!


Dag 11: En eller flera bloggar jag följer

Läser inte sådär jättemycket bloggar, nästan inga faktiskt! Men en liten lista kan ni få :)

Colorelle läser jag ganska flitigt och har gjort ett bra tag
Jennys blogg brukar jag också läsa
Nike tipsade mig om denna bloggen här om dagen
Brukar titta in på lite bakbloggar ibland och älskar ju Therésia så självklart får ni en länk till hennes blogg. Har förövrigt boken och den är typ det bästa som hänt mig i bakväg!

Sen läser jag självklart den här bloggen också, så det är synd att mina kära vänner inte är de flitigaste bloggarna i stan... Blogga mer, snälla? Jag ska också!


Dag 13; Min drömhäst

Jag har redan mina drömmars häst, och det är ju såklart Selma :)<3 Har velat haft en fjording sen jag började med hästar, men helst en som var bra på att hoppa och tyckte det var lika kul som jag, samt kunde busa till det lite oväntat ibland; och det är ju min lilla Selma på pricken! Skulle vilja ha Rufus med då jag tycker om honom väldigt mycket, men skulle aldrig byta bort Selma, inte mot något i världen! :)




Dag 13, Min drömhäst

När jag var liten var min drömhäst en söt fjording (sluugooo?), men nu är det inte det tyvärr även om de är grymt söta! Min drömhäst är en blandning av hästarna jag älskar, Spisan, Chila och Chanel.
Jag skulle alltså vilja ha en häst som är lika sammarbetsvillig, pigg och känslig som Spisan och Chila, hästen skulle ha ett temperament som Chanel och som hon hoppar. Det skulle vara en sån grymt bra häst.
(Nu säger jag inte att t.ex spisan inte hoppar bra, för hon hoppar som en gud, men så stadig och lätthoppad som chanel) Alla hästar jag rider är så otroligt underbara och jag har en sån tur att få rida dom, eller ha fått rida som Chanel.
Nej nu blev det väldigt rörigt, men nu har ni fått veta min drömhäst.

Dag 12; Något jag önskar mig just nu

Jo ni... Vad finns det att önska sig? Jag har ju världens bästa häst, underbaraste familjen och de finaste vännerna så vad mer kan man önska? :) Fast ja... Jag önskar väl lite smått sådär att allt var som förr, men det är ju tabu! För vi lever i nuet så hmm... Jag tror jag önskar att lite spänning hände i mitt liv! Ni vet, något roligt och utöver det vanlig? :)

Shit vad tråkig jag var xD Förlåt o.O

Puss på er! ^^,

Dag 12, Något jag önskar mig just nu

Vem önskar sig inte en massa saker, men en sak som jag önskar och kommer göra väldigt länge även om det inte händer är att Chanel köps av gunnorp eller av mig. Även om hon redan är såld till en ridskola där hon antagligen får spendera resten av sitt liv på, hon är ju ganska gammal, men pigg och glad och framför allt snäll. Så de kommer nog inte släppa henne i första taget.. Jag tycker hon är värd att bo hos en privatperson eller på gunnorp där de inte går allt för mycket nu när hon är 16 år.
Jag saknar henne för mycket, min älskade lilla chanelliee ♥

Moves like Jagger

haha droga låten just nu ..



förlåt för att jag är så himla dålig på att blogga .. men imorn ska jag på konfa läger :p trevligt !

/ Maja

KATASTROF

Har sett att ingen, och då menar jag verkligen ingen, har bloggat Dag 9 på listan. Vet inte vad jag ska säga, är mållös. Dagens outfit, hur svårt ska det vara? Bakläxa på mig själv och alla andra!
Var på fest med tema öst i onsdags, utklädd till Yulia Tymoshenko, borde ju verkligen ha fixat en bild! Fy på mig! Ni får en gruppbild istället, alltid något..


Bild lånad från Hanna, jag är den pryda i gänget för den som undrade

Glöm inte mina kamrater, att det aldrig är för sent att blogga ett inlägg från listan!


dag 11, En eller flera bloggar jag följer

Jag följer sjukt många bloggar, men tar de störra jag följer utöver mina kompisars.
TeamSL - Otroligt bra blogg med mycket bra och peppande inlägg, superfina hästar och ja, hur bra blogg som helst!
NellieBerntsson - Tuff liten tjej som verkligen har skinn på näsan, 11 år och rider superbra, grymt!
NicholaiHollesen - Härlig och duktig kille som både rider superbra och sjunger riktigt bra, ponnyakuten kille!
JohannaGrant - Superfina hästar och bilder, hennes förra ponny gick tragiskt nog bort efter en olycka i början på sommaren. Grymt bra blogg!
Ponnyochryttare - Superfina hästar, bildar och härliga tjejer, Väldigtväldigt bra blogg!
Ponnysanning - Bästa skvallerbloggen, bra inlägg och snällt gjort!
JustinDrewBieber - Fanblogg åt världens underbaraste kille, Justin Drew Bieber!
Orkar inte skriva fler, men följer många icke hästbloggar och kompisars, men här har ni några iallafall!
/jenny

10; Finaste hästbilden.

Det var ett svårt val, men jag hade redan en bild i tanken. Det är nog den vackraste bilden jag har fotat någonsin, och det var ändå med en gammal dålig liten digitalkamera. Så njut nu! :)



Ni har sett den förr, men jag tycker den är så vacker. Och Hazy var en otrolig vacker häst. <33


10: Finaste hästbilden

Svårt, finns många fina, men det stog inte som jag tagit, för jag vet inte om det var jag eller maja som tog den här? Världens finaste häst iallafall ♥

Dag 8; Något jag aldrig trodde jag skulle göra

Dem här var ju lätt! Trodde aldrig att jag skulle parasaila, vilket jag gjorde i Turkiet i somras; och guh vad kul det var! Ångrar det inte en sekund! Det var helt otrolig och jättehärligt! Jag tackar min käre bror Jeremy för att han peppade mig till att göra det med honom! Det var en upplevelse jag aldrig kommer glömma. :D Så här får ni två bilder på det :)






Dag 8 : Något jag aldrig trodde jag skulle göra

Skriver en liten lista.. haha
  • Hitta en så fin häst som Mirexo
  • Smaka pilgrimsmusslor
  • Beställa en Ziperall
  • Hoppa sune 110cm
  • Få ha en häst på en gård med ridhus och hela fadderullan.. ska snart vetu !
  • Snorkla i Egypten
  • Stanna kvar i skolan och plugga i 3,5 timmar
Puss !
En bild på mig och Tickelinn , fejna hest ! ♥
//Maja

Dag 8, Något jag aldrig trodde jag skulle göra

Denna är svår som alla andra grejer på den här listan, haha!
Men jag trodde aldrig att jag skulle snorkla när vi var i egypten 2009, jag sa hela tiden att "nej jag tänker inte, en haj kommer komma". Men vet ni? Jag gjorde det och överlevde, det ångrar jag inte en sekund, för det var riktigt coolt!
Här får ni två bilder från resan.
/jenny

Dag 7; Något jag är bra på inom ridningen

Haha oj... Jag är ju bäst på allt? Not ;) Nejvars... Kan inte påstå att jag är riktigt bra på något... Jag har kort stubin och beroende på häst varierar mjuk- och hårdeheten i handen. Men om jag måste säga något så skulle jag nog tycka att jag är bäst i hantering med hästar från marken. Jag är visst säker i sadeln absolut, men jag tror jag agerar bättre flockledare från marken än från ryggen. På ryggen koncentrerar jag mig mest på just själva ridningen och inte hästen i sig, tyvärr. Alltså jag sitter ju absolut inte och piskar, och sporrar rider jag inte med! Men just att jag koncentrerar mig på att så ska jag ha skänkeln o.s.v. På marken fokuserar jag enbart på hästen och dess signaler, vilket ger hästen en klar förståelse i vem som är ranghög och ranglåg, vilket i sin tur gör hästen trygg. Så kortfattat, efter att ha hamnat på sidospår; Jag är inte särskilt bra ifrån hästryggen, men trygg och säker för hästar på marken.


Join up. Selma följer mig= Flockledare och ranglåg = Tillit och förtroende. :)
Hoppas jag inte irrade bort er helt! Puss :)

Dag 7, Något jag är bra på inom ridningen

Hm, jag tycker att det är så sjukt svårt att "berömma" sig själv inom ridning, känns som att andra kommer tycka att man skryter och sån vill jag inte vara. Men nu har jag en anledning till att faktiskt få säga något jag är bra på. Jag tycker att jag är ganska bra på att vara lugn, att inte stressa upp mig eller hästen jag hanterar/rider. Kan vara därför jag gärna rider hästar som Chila, hon är ju lite som hon är. Min stjärna ♥ Sen tycker jag att jag har en mjuk hand :)

/jenny

Dag 7: Något jag är bra på inom ridningen

Oj, inget haha! Nej men man tänker ju ofta på vad som är dåligt så det är bra att plocka fram det som är bra också :) Jag skulle nog säga att jag är ganska bra på att hålla mig lugn när jag rider, det är sällan jag blir rädd om hästen hoppar till/ drar iväg eller något annat busigt. Fick ju lite extra träning med Chila i somras eftersom hon är lite speciell, söthästen. Då kände jag mig nog minst trygg i hoppningen eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle göra, har inte hoppat särskilt mycket alls och aldrig någon som Chila. Skulle också våga påstå att jag har ganska bra balans och det kanske är däför jag inte så lätt blir rädd, för att jag känner mig väldigt "fastspänd" på hästen om ni fattar vad jag menar..
Jag hoppar finaste Chila i somras ♥



Dag 4: Mest betydelsefulla låten

Okej, det här är väldigt svårt, lyssnar på väldigt mycket musik och det är väl svårt att välja en specifik låt som betyder väldigt mycket... men om jag skulle välja ett exempel skulle det nog vara Macy's day parade - Green Day, för jag känner på himla mycket när jag lyssnar på den <3
Nu ska jag snart sova, godnatt!

Dag 4: Mest betydelsefulla låten

Svår att säga just vilken som är mest betydelsefull, men här är en av mina favoriter som jag alltid mår bra av att lyssna på.

Dag 3: Ett hästögonblick jag minns

Det var nog en sommar för några år sedan när vi var i Skåne. Vi var vid en strand som heter Haväng, eller vet inte om det är stranden just som heter det, men vilket som - det är jättefint där men en liten bro och en å som sen mynnar ut i havet. Det enda problemet är att det är väldigt kallt i ån så jag tänkte bara ligga och sola istället. Av någon anledning hade jag lagt mig på andra sidan ån än den min familj satt på (?) så jag låg där ensam på mitt lilla blåa badlakan. Helt plötsligt, vet inte om jag hör något ljud först kanske, ser jag hur en stor häst galopperar förbi mig, bara några meter framför, i full fart genom sandstranden. Jag tittar upp och ser flera hästar galoppera genom ån, upp på stranden och förbi mig. Dom hade tydligen rymt från någon hage i närheten. Det var fint och lite overkligt, och läskigt tyckte jag eftersom jag var typ 9?
En bild från just det jag berättade om. Eftersom min pappa är fotograf och liksom hade kameran med sig finns det på bild, vilket är ganska coolt.



Dag 2: Min FÖRSTA kärlek

Var en kille på dagis som hette Christoffer. Han var ett år äldre än mig och har för mig att han var typ från Chile. Han ville aldrig pussa mig när jag försökte, och sen blev jag fett ledsen när han slutade på dagis. /intelligent och intressant inlägg

Dag 1: 10 saker jag vill göra innan jag dör

Hej alla! Det var ett tag sen. Typ några månader. Har tänkt att jag ska försöka blogga lite igen kanske, åtminstone nu under listan. Eftersom jag inte börjat än kör jag en liten fuskis och tar alla dagar hittills idag (eller dom jag känner att jag har något att skriva på) och sen så kommer resten av dagarna som dom ska, hoppas jag..

10 saker jag vill göra innan jag dör (utan inbördes ordning!)
1. Jobba med något jag tycker är jävligt kul
2. Stå längst fram på en Håkan Hellström-konsert
3. Plugga utomlands
4. Hålla typ ett föredrag för jättemycket människor om något jag tycker är viktigt
5. Sova utomhus (alltså, inget tält) en sommarnatt på ett fint ställe
6. Dyka (bara för att jag sagt att jag aldrig någonsin i livet tänker göra det)
7. Som några av de andra sagt, bli hur bra som helst på att rida
8. Vara så kär att det gör ont
9. Hoppa bungyjump
10. Baka världens godaste och snyggaste macarons (very important)

Dag 6: Det värsta jag har varit med om

Har inte varit med om några jättehemska händelser precis, men allting är ju relativt. En sak jag kommer att tänka på är en gång jag blev väldigt rädd men det sen inte visade sig vara så farligt. Jag var på väg hem och svängde precis in mot min port när jag såg en man ligga på mage på marken utanför porten. Jag fick verkligen panik och trodde att han var död. Jag skojar inte, jag fick panikpanikpanik. Blev så himla rädd och visste verkligen inte vad jag skulle göra. Så fort jag såg mannen vände jag och gick in genom andra porten som ligger på andra sida istället. Ni anar inte hur fort mitt hjärta bultade. Så fort jag kom upp till min lägenhet ringde jag 112 och sa att det låg en man utanför min port. Hon frågade om det gick att få kontakt med honom och jag svarade att jag inte visste eftersom jag inte hade vågat kolla. Som tur var är vår balkong precis ovanför porten så jag kunde stå där och bara göra exakt det hon sa att jag skulle. Det visade sig då att mannen var vid fullt medvetande men inte kunde komma upp för att han för stel. Jag gick upp till Julia och hennes mamma och vi hjälptes åt att hjälpa mannen upp. Allt slutade ju bra men jag blev så otroligt rädd först!

Dag 6, Det värsta jag varit med om

Jag har inte varit med om något riktigt hemskt om man jämför med andra, för andra har varit med om så mycket hemskt så man inte fattar att de orkar typ. Men en hemsk och läskig sak var när emma ramlade av och bröt armen. Det var riktigt obehagligt. Vi red på en mysig liten skogsväg när jag hade sölve, maja sune och emma sigge, men skogsvägen hade diken på ena sidan och de var hyffsat djupa. Så när jag och maja travar på vägen och emma är en bit bakom hör vi världens skrik. Då har sigge börjat dumma sig som han är bra på och börjat backa, sen ramlat ner baklänges med emma på ryggen ner i diket och emma fått honom på sig.
Vi får panik och maja tar sölve och vi vet inte hur vi ska få bort sigge från hemma, tillslut lyckas vi men emma har skråmor överallt. Sen tar jag sigge och sune och går för att möta pappa och fia, då komme också ambulansen.
Ush det var riktigt obehagligt och det kommer jag nog aldrig glömma riktigt!
/jenny

Dag 5: Min första favortihäst

Hmm, det här krävde verkligen lite betänketid... Men jag måste nog säga min första ridlägershäst Pontus. Jag var 7 år och var på mitt första ridläger någonsin. Jag och mamma åkte med en massa andra på familjeridläger i Halland, riktigt roligt var det! Har tyvärr inga bilder på datorn, men Pontus var en brun ponny som jag tyckte var ganska stor, skulle gissa på en c-ponny. Han var världens snällaste och verkligen en perfekt nybörjarhäst!

Morgonstund har guld i mund

När man vaknar extremt tidigt efter typ ingen sömn alls kan man alltid passa på att blogga! Så nu ska jag förbereda så många inlägg till 30-dagarlistan jag bara orkar :))))

5: Min första favorithäst

Hm, svårt att säga vilken som var min allra första favorithäst. Men måste nog säga att det var shetlandsponnyn Burre som stog på samma 4H gård som majas vidar. Han var världens snällaste och sötaste lilla ponny som bla var den första som jag galopperade på. Han togs tyvärr bort för några år sen pga av ålder tror jag, men han var hur som helst världens bästa shettis! ♥
här har ni en liten söt bild på mig och burre som togs igår typ.. 
/jenny

Dag 3; Ett hästögonblick jag minns

Jag har lite svårt att blogga i veckorna så på helgerna tar jag och lägger upp de roligaste dagarna på 30-dagarslistan som jag missat, det får ni stå ut med! :D

Ett hästögonblick jag minns. Finns många men ett jag aldrig glömmer är när Selma blev min <3 Hur hon var den första av hästarna att komma fram och möta mig med en stor puss! Det var kärlek på en gång! Jag tvekade inte en sekund! Sedan dess har vi gått igenom mycket och ingen kan vara mer lycklig lottad än jag som har den mest underbara pållen i världen! :D<33


The first time <33


För evigt du och jag <33


RSS 2.0