Dag 6: Det värsta jag har varit med om

Har inte varit med om några jättehemska händelser precis, men allting är ju relativt. En sak jag kommer att tänka på är en gång jag blev väldigt rädd men det sen inte visade sig vara så farligt. Jag var på väg hem och svängde precis in mot min port när jag såg en man ligga på mage på marken utanför porten. Jag fick verkligen panik och trodde att han var död. Jag skojar inte, jag fick panikpanikpanik. Blev så himla rädd och visste verkligen inte vad jag skulle göra. Så fort jag såg mannen vände jag och gick in genom andra porten som ligger på andra sida istället. Ni anar inte hur fort mitt hjärta bultade. Så fort jag kom upp till min lägenhet ringde jag 112 och sa att det låg en man utanför min port. Hon frågade om det gick att få kontakt med honom och jag svarade att jag inte visste eftersom jag inte hade vågat kolla. Som tur var är vår balkong precis ovanför porten så jag kunde stå där och bara göra exakt det hon sa att jag skulle. Det visade sig då att mannen var vid fullt medvetande men inte kunde komma upp för att han för stel. Jag gick upp till Julia och hennes mamma och vi hjälptes åt att hjälpa mannen upp. Allt slutade ju bra men jag blev så otroligt rädd först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0