fixade om

Bytte låt i chila filmen då den andra inte va bra...denna var mycket finare! haha nej men här har ni den nya verisionen! Btw håller jag på med en Chanel film på macen, blir så mycket bättre. Den kommer upp när den är klar :)
btw så saknar jag mina brudar och jag kom nyss hem från gbg! Annars äre fint, glöm inte jjjennys.blogg.se
/jenny

ett inlägg


jag saknar mina stjärnor, får träffa en av dom om ett par veckor iallafall. btw är båda bilderna från två av de bäsa ridpassen i mitt liv, sånna där pass när allt bara sitter, när man är ett med hästen. Måste nog säga att det nästan inte finns nån bättre känsla, ni kan ge er på att jag svävade på rosa moln när båda bilderna togs. Chanel & Chila

Annars rullar livet på, åker ut och seglar imorrn och senare i veckan blir det gbg och liseberg, spisan går även super nu. underbart. puss/jenny

home sweet home

Kom hem ifrån Danmark igår efter att ha spenderat en vecka i sommarstugan där, trevlans. Det var då jag, mamsen och kusinerna. Vädret var inte dirket vad man skulle önskat så det vart inte mer än en strand dag för mig och då badade jag inte ens (fy skäms på mig asså). Men vi hittade på annat att göra och nu har jag nästan sett hela första säsongen av Glee, som jag tycker är ganska så toppenbra :) Sen vart det en dag i Köpenhamn också, där vi mest strosade omkring och tittade i affärer, myyys. Äta bamse glassar och annat smarrigt hann vi också med.
Nu är jag hemma i lite över en vecka och får se vad som händer innan jag åker till Sardinien sen i augusti.
Skänker även en liten tanke till dom som var med om den hemska händelsen i Norge <3

lägret sommaren 2011, simply the best!

År och dar sedan jag bloggade senast, jag vet, och jag skäms...
Jag tänkte att nu, sådär lagom en månad efter gunnorp nästan :P att jag också skulle lägga upp lite bilder!
Det här lägret toppar nog listan på bästa gunnorp-läger någonsin, det var så underbart fina människor som gjorde lägret fantastiskt, mina fina tjejor med Tove, Louize och Hedvig som bonus :)
Jag hade Cynd (igen, som vanligt x)) och han skötte sig fint! Förutom vägringar i hoppningen dårå, som ledde till en näst sista-plats i hopptävlingen, bussigt av honom ;) Men i dressyren gick han finare än någonsin, efter fem läger känner jag att jag till slut hittat knapparna på honom, det känns alldeles underbart :)
Visst e han bedårande ;D Jag hoppas verkligen att det blir ett till sommarläger nästa år, är inte redo att säga hejdå till min älskling än <3

hellloo bitches

Sitter i soffan och käkar chips , tjock tjej.. Satt nyss ute med Catharina och hennes pappa + min familj då :) åt lite gott och så. Mysigt mysigt.
Förut idag va jag hos min saknade lilla häst Mirexo. Red ut en sväng med syster , gick riktigt bra. Det känns lite ovanligt att rida honom , kortare och mindre än Aurora. Haha men jag får väl börja vänja mig vid honom igen. Det är ju ett tag till lektionerna på gunnorp börjar igen. Lääääängtar! Saknar pluttan så mycket!
Tack hjärtat för de stunder du ger mig , finaste Aurora ♥
/ maja ♥

Besöööök

Jag och syster åkte ut till gunnorp för att hälsa på slugo och systrarna gissler och gisela! Följde med till skogshagen och hade riktigt roligt faktiskt! :) blev lite avis på dom som är på läger nu.. men dom åker snart hem. Haha stackars dom .. hehe , va ond jag är :) nejdå , men det bästa för dom är väl att dom har två dagar kvar. Fusk! Snart ska jag hoppa i sängs tror jag , najs. Måste säga att jag saknar alla galna från lägret så sjukt mycket !!! :'(
pusss



L O V E / maja ♥

min chanel

jag saknar dig så det gör ont min pärla, jag känner mig inte hel utan dig, det är något som saknas hela tiden. Tack för allt, vi ses snart. jag älskar dig så otroligt mycket hjärtat.

Paradiset på jorden, Gunnorp

Hallå där alla glada läsare! Tänkte försöka mig på en liten comeback här på bloggen för nu är det ju faktiskt sommarlov och jag har massvis med tid att blogga. Får väl se hur det går, hahah, men ska göra mitt bästa.

Kom ju hem ifrån Gunnorp igår så tänkte att det kunde vara lägligt att ge er en liten text om det (i och för sig har Jenny och Maja redan skrivit det mesta, men men). Okej, så vi åkte den 27 juni och kom hem igår den 6 juli. Jag åkte tåg tillsammans med en hel bunt andra tjejor; Felicia, Kerstin, Nike, Savannah, Tove och Sarah. När vi väl var framme på Gunnorp var det bara att vänta in de andra lägerbarnen och på att lägret skulle börja. Fick träffa mina bästa vänner, tjejorna här på bloggen och humöret var på topp. Som tur var lyckades vi få vårat efterlängatde 8-manna rum och där vi flyttade in våra grejor.

Första dagen blev jag och Sarah tilldelade att rida frisern Caroline af Sten tillsammans. Det var en häftig känsla att sitta på hennes rygg och passet som endast bestod av skritt och trav gick väl helt okej. Under den här lektionen tittade Dodde och de andra lite på hur mycket vi kunde och sådär, men det var inte förren dagen därpå som vi fick våra lägerhästar. Jag började på finaste Elliot, men fick ganska tidigt byta då jag hade sagt att jag kunde tänka mig en annan häst + att jag nog var lite stor för honom ändå. Hur som helst fick jag byta och jag fick provrida Chila ett tag. Det kändes helt okej, men jag tror inte riktigt jag var rätt ryttare för henne. Jag kan lätt bli spänd själv och i och med att Chila är lite nervig och het själv så kanske det inte var den bästa kombinationen. I alla fall fick jag byta till Nancia och där satt jag kvar. Stor som hon är och med sin långa hals kändes hon kanske inte riktigt som min typ av häst, men jag litade på Dodde och det är jag ändå glad att jag gjorde.

I boxen visste jag att hon kunde var rätt tjurig, men hon verkade ha blivit betydligt gladare. Lärde mig mycket om vad hon tyckte var okej och hur jag skulle vara mot henne. I dressyren gick det väl kanske inte sådär jättebra, men jag fick bra tips från Dodde så jag tycker ändå att det gick frammåt mellan passen. Jag tror dock att jag skulle behöva ha henne flera läger för att verkligen hitta knapparna på henne. I skogshagen var hon riktigt duktig även om jag kunde känna mig lite spänd eller nervös ibland. Vi galopperade galoppsträckan, hoppade stockar, lekte lekar och hon var så duktig så. I hoppningen gick det också framåt och jag lärde mig ett och annat. Kostade även på mig en avramling, hahah, nä men det gick bra. På hopptävlingen kom vi på 3:e plats och jag är grymt stolt över min lilla pålle.
Vid slutet av lägret var jag ändå grymt glad över att ha haft denna underbara häst i tio dagar. Tack Nancia för allt du lärt mig och för att du bar mig på din rygg, älskar dig vännen <3

Måste också berätta att Nancia var hur duktig som helst när stormen bröt ut som både Jenny och Maja berättade om. Även om jag var ordentligt rädd höll hon sig ganska kugn med tanke på vad som hade kunnat hänt. Det som var så bra var att det verkligen kändes som om hon lugnade ner sig när man klappde på henne, åh hon var så duktig. Pussar på henne <3

Men dagarna fylldes inte bara av ridning och hästar utan med annat skojsigt också. Vi här på bloggen hade gjort en aktivitetsburk med saker att göra och även knåpat ihop ett spel vid namn "Frågor och Utmaningar", likt "Sanning eller Konka", så vi hade fullt upp. Sen pryddes ju kvällarna också av andra lekar som röda vit rosen och sillen med alla de andra lägret. Plus att vi hade en talangjakt att öva till, dock failade vi totalt hahahah.

Sammanfattligt var det ett kanoners läger och allt var toppen! :D Saknar allt och alla något enormt och när lägret närmade sig sitt slut rann tårarna ner för mina kinder. Familjen Bjärhusen har än en gång bevisat att Gunnorp är paradiset på jorden, tack för allt. Tack också för att jag fått lärt känna så grymt fina människor via denna underbara plats. Älskar er mina finaste tjejor, ni är för bra och det går inte att förklara hur mycket ni betyder för mig <3
Tack också till världens finaste Nancia <3


Världens bästa Gunnorp

Jag ska inte skriva om varje dag nu för det kommer bli 5000 000 meter långt inlägg. Men tycker att just första dagen är speciell. Tänkte skriva om några dagar / stunder som jag haft på läger 3 2011 på världens bästa Gunnorp!

Första Dagen
Jag var så sjukt taggad när vi åkte dit , så galet taggad. När jag hoppade ut ur bilen ser jag Nike , Felicia , Julia och Sarah stå vid sina väskor. Blir super glad och hyper och springer till några av mina underbara tjejor! Senare kommer Linda och även Slugo. Blir lika glad av att se dom också , och så plötsligt kommer Tove utspringande och kramar ihjäl mig , haha och jag krama såklart tillbaka. Gud , hade inte sett henne på ett helt år! Galet saknad. Louize och Hedvig anlände tillslut till paradiset också , åh.. hade saknat alla så himla mycket och blev bara mer och mer peppad ju fler människor jag såg!
Vi gick runt och hälsade på lite folk som kom och dom som vi har träffat förut. Satt och pratade utanför rummet och hade trevligt. Sen gick vi in i rummet och bytte om till ridkläder , traskade ut på stallplan och gisela stod och väntade på oss. Hon pratade en del och delade ut hästar till 2 och 2. ... Systrarna Gustafsson kan väl ta chila? .. Haha hur fan ska det här gå tänkte väl jag då , men det kanske är värt att testa. Eftersom jenny har haft henne och älskar hästen så måste man väl prova. Gick ner och sadlade och jenny red först , fotade lite och sen var det min tur. Gick oväntat bra. Men inte så att jag ville ha henne på läger. Vid maten fick vi lära känna två nya tjejor , Kerstin som är felicias lillasyster och savannah hennes kompisar. Dom pratade helatiden och var väldigt sociala , söta brudar!
På kvällen så satt vi vid bordet i 8 rummet och hade mys och var spända för dagen efter..
Hästfight
Det blev ingen? Jag och Hedvig ville ha Aurora men vi pratade på kvällen och gjorde en deal , men på morgonen så sa dom att vi inte skulle springa vilket som var ganska skönt. Men för säkerhetens skull så gick jag ner och hängde min hjälm på Auroras box så att ingen skulle ta henne.. haha. Vi började rida och jag hoppades att någon inte skulle säga att jag skulle komma in och byta häst. Det behövde jag inte heller.
Nöjd& glad!

Ridpass
Alla ridpassen var lärorika och roliga ! Svett och tårar , alla skratt i skogshagen. Oslagbart. Helt fantastiska ridlärare , dom förklarar på ett sätt så alla förstår och hjälper verkligen alla , är alltid snälla och glada och det älskar jag. Precis så en ridlärare ska vara.

En upplevelse..
En dag var vi påväg mot skogshagen , hörde muller från himlen med inte alls mycket, så vi red iväg. Tränade på kadriljen och en galoppgrupp hann galoppera lilla sträckan. Hör lite större muller och ringer gisela. Hon säger att vi ska vänta ett tag. Hör ett sjukt stort muller och några blir rädda. Då ringer gisela och säger att vi ska hem. Jag går först med finaste Aurora som är lugn och fin. Blixt , blir döv av alla åsksmällar , blixt , åsksmällar , SPÖREGN med gigantiska droppar, blixt , åsksmällar. Vart man än kollar så ser man bara blixtrar och på 3 sek så är man dyngsur. Även på underkläderna och igenom ridstövlarna. Vissa börjar gråta och vissa har panik. Men som tur var varken jag eller mitt hjärta rädda för åska så vi håller oss lugna. Det var nog den längsta vägen jag någonsin har gått hem från skogshagen. Kändes som varje steg tog minst 1 min. Men tillslut kom vi hem till stallet och många är en aning chockade. Kramas , försöker sprida lugn över vita stallet där alla var.
Ni förstår inte hur höga smällar det var , men åskan var precis över oss och vi var mitt på en äng vilket man inte ska vara.

Till mina fina tjejor ♥
Nike , Sarah , Felicia , Linda , Julia , Jenny , Slugo , Louize , Tove , Hedvig .. Ni är för underbara hela högen. Jag har inte känt er jätte länge , men lärde känna er så himla snabbt. Med er har man aldrig tråkigt och ni vill alltid alla väl. Ni betyder så himla mycket för mig , ni får mig alltid att le och skratta. Ni peppar alltid och gör allting bara så galet bäst. Måste bara säga att jag älskar er!


Finner inga ord för att säga hur mycket värt Gunnorp är  och hur många ja.. helt enkelt underbara kompisar jag har träffat genom det , hur mycket jag har lärt mig m.m.
Kan bara säga .. Världens Bästa Gunnorp ♥



Gunnorp 2011 <3

Nu är jag hemma från ännu ett oförglömligt läger på Gunnorp, paradiset på jorden. Har haft det så underbart och har verkligen levt livet, gått runt och lett hela dagarna! Jag kan inte sitta och berätta om lägret utan och innan, men ska berätta lite grann iallafall. När vi kom dit förra måndagen fick jag och maja rida på Chila och jag ville såklart ha henne. Men när jag sitter på chila kommer gisela fram och säger att Chanel kommer komma på kvällen eller nästa morgon. Jag blev så glad, helt sjukt! Jag skulle få träffa Chanel igen!! Men vem ville jag ha, Chila eller Chanel?

På kvällen kom Chanel och jag var så lycklig, glädjetårarna var inte långt borta, fina chanel. Då hade jag bestämt mig för att satsa på Chanel eftersom jag rider Chila på i stortsett varje lektion när det är ridskola. Så nästa morgon fick jag rida på Chanel och behövde inte byta någongång och Chanel var min detta läger. Underbara Felicia här på bloggen fick bästa Chila så det kändes bra att någon duktig fick henne, Felicia var btw grym på Chila!
.
Annars hände många fina och minnesvärda händelser, en speciell som kanske inte var så fin men man kommer minnas länge var i lördags förmiddag när vi i stora gruppen skulle till skogshagen. När vi red dit åskade det lite, inte alls mycket så vi valde att rida dit ändå, men när vi tränat på kadriljen började det bli riktigt mörkt så Lisa ringde Gisela och kollade vad vi skulle göra. Hon sa att vi skulle stanna ett tag och vänta om det gick över, men sen började åska rätt mycket så hon ringde och sa att vi skulle rida hem. Precis när vi är påväg ut ur skogshagen kommer en blixt och en galet hög åsksmäll, pistolskott typ! De flesta hästar flög i luften, men ingen ramlade av som tur var. Så vi började gå i rask takt hemmåt, Chanel höll sig hyffsat lugn, men det blixtrade verkligen över huvudet på oss. Det kom smällar hela tiden, jag tror inte jag vart med om något sådant åskväder förrut! Inte nog med det började det spöregna och då menar jag verkligen spöregnade. Vi var genomblöta allihoppa efter ca 3 sekunder. Vi gick mittimellan två ängar och åskan var precis över oss, så gissa om jag var rädd att få den i huvudet med. Just då var detta riktigt obehagligt, men nu efter kan man kalla det ett litet äventyr, haha!
.
Dressyren på min fina gick i början lite halvt, men mot de sista dressyrlektionerna började jag hitta henne mer och mer och den sista dressyrlektionen gick som en dans. Ett av de bättre ridpassen jag ridit, jag var så glad. Hoppningen gick bättre än bäst verkligen, hon hoppar verkligen som en gud! Åh jag är så nöjd med allt! I skogshagen tyckte hon allt var superkul, chokladhästar, chokladhästar, chokladhästar och apelsin arrac, mmmm marabou apelsinkrokant. haha! I hopptävlingen fixade hon en 6e placering till oss, fina hästen.
.
Ja detta lägret är verkligen minnesvärt, alla kvällar i rummet när vi kört spel, skrattat oss hesa, ätit godis, lyssnat på musik osv osv. Varje morgon när hedvig kört på musik på sin högtalare så alla vaknar med ett leende på läpparna. Varje gång jag kom in till Chanel i boxen och hon kör in sin mule i nacken på mig eller lägger sitt huvud på min axel. Våran sagan om ringen sketch i skogshagen. Muggstaplande. Potatistaberas. Stalltjänster. Vår failade talangjakt, vi har en gubbe i skogen, någon gungar på logen, för på gunnorp kan allting hända. Badet. Åka traktor och skrika sig hes på gunnorp är livet, vi vill inte åka hem, flickorna som busar osv.
.
Jag får passa på att tacka alla som gjorde detta lägret så grymt bra, mina favorittjejer såklart, gisela för att hon är min idol, lätt! Lisa & Karin för att ha varit riktigt bra ledare som bjudit på sig själva och fått oss att skratta många gånger, alla andra grymma lägerkompisar, Loppan & Lusen för att dom alltid får en på bra humör, hela familjen bjärhusen för att dom gör Gunnorp till paradiset på jorden och självklart min stjärna, Chanel ♥
Chanel, jag hoppas vi ses snart igen, vi kommer ses snart igen. Det var hemskt att stå där i boxen med din mule på min axel och säga hejdå. Men tack för allt, jag älskar dig så mycket hjärtat, utan dig är jag inte hel.

Jag kommer säkert skriva en massa mer om gunnorp och hur mycket jag saknar allt, vill bara sätta mig och gråta lite nu. Haha nej men gunnorp är världens bästa ställe, utan att tveka. När man är där är man lycklig på riktigt! Kommer säkert lite bilder här, men på min egen blogg kommer de flesta
/jenny

RSS 2.0