it's friday, friday. Gotta get down on friday

hej, har glömt bort denna blogg ett par dagar, men nu ska jag ge er ett litet inlägg tänkte jag. Idag hade vi stalldag hela dagen som alla andra fredagar, på förmiddagen hade vi markarbete och hade travbommar på ena långsidan, på den andra skulle vi läga en 10m volt i galopp och galoppera över en galoppbom. Jag hade Solereo och det gick ganska bra, hon är galet känslig så det behövs bara minimala hjälper och så fort jag spänner mig lite spänner hon sig med. Men jag gillar verkligen den där hästen! Här har ni en liten bild på henne, som får liva upp inlägget lite.
På eftermiddagen red vi dressyr och övergångar, jag hade Apertife eller Affe som han kallas, en söt fux. Vi tränade mycket på att hästarna skulle lyssna bara genom att t.ex sätta sig djupare i sadeln och spänna magen för att sakta av till t.ex skritt och bara behöva krama om med skänklarna för att komma fram i trav. Gick bra här med, på förmiddagen hade jag problem med handställningen men inte med att jag föll fram och den här lektionen tvärtom -.- haha, men jag får övaövaöva. Men Affe var superduktig och lyssnade som en liten stjärna när jag väl gjorde rätt. Så jag är jätte nöjd.
Väntade sedan med några tjejer från klassen på skjuts av våra föräldrar för det var föräldrar möte. Nu är jag iallafall hemma och ska träffa Cornelia ikväll och kolla idol, men vi hörs. puss / jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0