Mina läger på gunnorp, sjätte lägret. (Jenny)

Ja, mitt sjätte läger var förra sommaren, första 10-dagars 2010. På våren hade jag praoat på Gunnorp i två veckor och fått rida arrac flera gånger och hade fastnat ännu mer för honom, så jag var bombsäker på vilken häst jag ville ha, arrac. Så första dagen red jag och felicia på arrac, då kände jag en hemsk känsla (hehe) jag kände mig alldeles förstor på honom... Men pratade med Gisela och hon sa att jag skulle ta honom nästa dag också så får vi se om jag kan få honom ändå, för jag var inte för tung. Så dagen efter fick jag tag på Arracs träns och fyfan vad nervös jag var under hela ridpasset, men efter ungefär 40 minuter satt jag fortfarande kvar på Arrac och hoppades på det bästa. Men då var det en annan tjej som dom inte hittade en häst som passade till och då kallade dom in mig att få byta, då var inte gråten långt borta kan jag säga. När Gisela börjar prata om hur mycket hon vill att jag ska kunna ha arrac blir det inte lättare att hålla tillbaks tårarna. Hon om någon vet hur mycket Arrac betydde för mig och hon var den som sagt en massa bra saker om oss två hela tiden! Men hon sa att jag kunde testa Chila, ush tänkte jag, jag tänkte bara chila som ett hispigt, galet och allmänt knäppt fullblod som bara sprang på sidan och höll på. Så paniken kom lite halvt sådär, men på Chila hamnade jag och jag får väll tacka Gisela ännu än gång för att ha sett vilken min nya gunnorp stjärna var.
I början var jag inte särskilt nöjd med Chila, jag var ganska nervös inför varje ridpass och var så jävla avundsjuk på tjejen som hade Arrac. Men jag insåg längre och längre fram i lägret att vi kanske passade ganska bra tillsammans ändå! Lägret var annars grymt roligt, jag bodde i 8a manna med mina brudar, vi träffade även på några härliga prickar som Hedvig och Julia som bodde i lilla rummet i 8a manna! Vi hade grymma ledare och jogginturen var inte något man glömmer. Haha fytusan va blåsta dom vart!
Tävlingen gick helt okej, vi var felfria i grunden men jag failade i omhoppningen och rev första, sen blev jag stressad och tänkte bara på rivingen och kom helt fel på nästan så hon stanna. Men Chila skötte sig perfekt och var grymt duktig, fina flickan!
Grät som ett litet djur på avslutningsdagen och ja, gunnorp var som alltid lika underbart och årets höjdpunkt!
Här får ni en hel drös med bilder från lägret!
min älskade chila

Kommentarer
Postat av: karro

Men jenny inte behöver du va avis på mig :oooooo :(

haha , jag kände mig skittaskig :(

2011-06-21 @ 21:04:42
Postat av: Jenny

Sv: Haha jo när du sitter på världens finaste ponny är det klart man blir avis! :D haha nejdå, jag fick ju en bra häst jag med :)

2011-06-22 @ 16:26:43
URL: http://tjejornas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0