Mina läger på gunnorp, första lägret. (Jenny)

Nu tänkte jag börja med det som slugo började med men aldrig gjorde klart. Jo, berätta lite om alla mina gunnorp läger, ett varje dag. Kanske inte gör varje dag, men så ofta jag kan! Jag börjar med mitt första nu så får vi se om de andra kanske också hänger med :)
Okej, mitt allra första Gunnorp läger var jag på 2007, jag och min kusin Linnéa hade varit på ett annat ridläger året innan (Malexander ridläger). Men vi tyckte att det var alldeles för dyrt, kort och inte så jätte bra, så vi tänkte testa ett nytt och valet blev Gunnorp. Ett val jag aldrig kommer ångra! Till saken nu, det var iallafall ett 8-dagars läger och vi var super spända innan. Jag minns att vi hoppade på min studsmatta flera timmar innan för vi var så taggade, haha. När vi väl kom dit fick vi ett rum, ett 2manna rum och fick packa upp osv. Sen var det ganska lång väntetid och vi blev lite skeptiska, men efter ett par timmar skulle vi få rida. Det var dock bara en liten koll, så gisela och hans kunde se hur vi red osånt. Jag och Linnéa fick Butler, en häst som fortfarande finns kvar, en jätte stor svart valack som var galet seg. Jag red alltid ponny då och red inte särskilt bra så jag tyckte verkligen inte om honom, men som tur var det bara test ju, haha!
Andra dagen skulle vi få våra hästar, jag fick börja på Quincy, men tyckte inte om honom. Då fick jag byta till Lucas, han tyckte jag ännu mindre om, hahah! Hamnade tillslut på Trixon, en skimmel c-ponny som var hur snäll som helst och passade mig perfekt som var lite smårädd.
Jag träffade flera fina vänner på det lägret, de jag minns nu är bla nadia, calinne, sofia, fiffi osv. Men vi hade väldigt roligt och jag lärde mig en massa saker!
Tävlingen gick inte alls bra, eller 1 vägran är väll godkänt, men jag var jätte missnöjd! Haha! Jaja, grät som ett litet djur på avslutningsdagen och ush, jag ville verkligen inte åka hem. Men tillbaka skulle jag, så var det bara!
Har nästan inga bilder från det här lägret, men har 2 stycken iallafall, haha! :)
här har ni den lilla prinsen som var en av de som gjorde mitt första läger underbart och en av de faktorer som gjorde att jag kom tillbaka och fortfarande är kvar på gunnorp! Så han ska ha ett stort TACK!

Jag hittade fler bilder, haha! Ni får skratta åt hur söt jag var...
/jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0