Mina läger på gunnorp, andra lägret. (Jenny)

Då har vi kommit till mitt andra läger på gunnorp och detta var ett 10-dagars läger 2008. Jag åkte även detta året med min kusin Linnéa och vi var så galet taggade. På detta läger träffade jag många fina människor blandannat Slugo, Linda och Elin som är med i gänget idag!

Första dagen fick jag rida Baronessa, tror minsann att det var med linda? Eller var det med den andra jenny? Jag minns inte! Haha, jag var väldigt sugen på att testa Elliot på detta läger och startade med honom andra dagen, jag tyckte själv att det gick bra och att han var väldigt mysig. Men inser nu att jag verkligen inte hade klarat av honom, så jag är glad att jag fick byta, haha. Men jag bytte iallafall till Cylwia (som väldigt många ville ha, just förutom jag) haha, men jag tyckte hon var ganska tråkig, så fick jag byta till Quncy, men gillade inte honom deta år heller. Så jag fick tillbaka Cylwia och hamnade på henne!
Minns att på ridlektionerna gick det bra och jag tyckte verkligen om Cylwia, hon var hur snäll och gullig som helst! På denna tiden hade Hans fortfarande lektioner och jag minns speciellt ett hoppass för Hans i lilla paddocken då vi tränade omhoppningsvängar. Kommer ihåg att det gick hur bra som helst och att Cylwia vände på en femöring, gud va glad jag var, haha!
Vi hade Elin och Mickan som ledare och dom var galet bra, på kvällarna hade vi alltid fullt upp med en massa roligheter och detta lägret var riktigt kul! På tävlingen gick det sådär, en vägran detta året med. Men jag var inte lika besviken detta år, haha! Men jag var nöjd och attans vad jag grät på avslutningen, precis som alla andra år!
Här har ni en drös med bilder från 1a 10-dagars 2008










/jenny

Kommentarer
Postat av: elin

Kan du skriva din packningslista till gunnorp? :)

antingen här eller på din egna blogg!

ska åka till gunnorp i sommar och har aldrig varit där så vill gärna ha lite tips på vad man ska ha med sig. Är inte direkt bra på sånt ;)

skulle vara jättesnällt! btw en sak till, får man ha med sig egna saker? typ schabrak, träns & pannband? :) har du haft det & kommer du ha det i sommar? förlåt för så många frågor! kram

2011-05-17 @ 15:49:40
Postat av: elin igen

btw en sak till! hehe sorry. alltså har sett lite bilder från gunnorp och typ ingen häst har martingal/brösta/snodd/inspänningar osv. Asså behöver dom inte det? eller får man ha det på dom? :)

2011-05-17 @ 19:38:47
Postat av: Anonym

Jo det ska jag nog kunna göra när jag skrivit den! :D

Vissa hästar har, men bara de som verkligen behöver, men ingen av ponnysarna har. Mer de stora t.ex messalina och chila. Men ingen har i onödan! :)

2011-05-20 @ 23:20:29
Postat av: Jenny

Haha det var jag som skrev de förra svaret med men glömde säga att ja, man får ha egna grejjer som t.ex träns och shabrak på sin lägerhäst! :)

2011-05-20 @ 23:22:42
URL: http://tjejornas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0