det är dags för fredags mys

Hallå där alla människor som är glada att det är fredag! Lesen att jag varit så oaktiv på bloggen den senaste tiden, men slänger ur mig en bortförklaring där ordet SKOLA står i centrum och hoppas på att ni förstår vad jag menar då, heheh. Hur som helst tycker jag vissa stunder att det faktiskt känns som vår nu förtiden (om man då bortser från det snöblandade regnet som ibland fått lust att leta sig ner) vilket känns toppenhärligt. Längtar verkligen till sommaren med sin långa, ljusa och varma dagar. Hur som helst är det här även en anning stressande eftersom det betyder att jag går ut 9:an väldigt snart och jag känner hur skol-ångesten kommer krypande. Det är ju nu man ska prestera till max, men jag känner att jag inte riktigt har någon ork eller lust kvar. Batterierna är urladdade och jag behöver hämta andan, men det är inte riktigt vad som står på schemat inför de tre kommande veckorna som är späckade med nationella prov, "vanliga" prov, läxor, presentationer och inlämningar. Vet inte riktigt hur jag ska överleva, men det är väl sånt som märks. Fast samtidigt är ju sista året i grundskolan en rolig tid också med sånt som balen och klassresan. Kommer dessutom kännas riktigt sorligt att lämna alla fina människor i klassen. En del kanske man aldrig ser igen, nej usch inte tänka sådan tankar.

Blev ett ganska så långt inlägg vilket får kompletera till alla dom inlägg jag inte har skrivit på senaste tiden även om det blev ett tråkigt sådant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0