Dag 4: Mitt första läger på Gunnorp

Mitt allra första läger på Gunnorp var sommaren 2008. Felicia och Julia hade varit där året innan, men jag hade faktiskt aldrig haft några större tankar på att jag kanske kunde följa med nästa gång. Men så blev det, av någon anledning, och på det första 7-dagarslägret var vi där alla tre. För mig var det här lägret ingen höjdare direkt. Hästen jag fick, Lucas, tyckte jag inte sådär jättemycket om. Jag tyckte att han var tråkig att rida, gick inte att hoppa alls och dessutom var han surig i boxen. Nu i efterhand kan jag tycka att jag var lite väl hård mot Lucas, han var ju (och är) trots allt bara en liten häst. När vi inte red spenderade vi i princip all tid med att sitta och spela kort. Ja, all tid. Verkligen. Om någon ens nämner kortspelet dam i min närhet efter det där lägret blir jag numera lite lätt spyfärdig.
Man skulle alltså kunna sammanfatta lägret som, tja, ganska trist. Både när det gällde hästarna och kompisarna. Eller antagligen verkar det värre nu när jag tittar tillbaka på det och vet hur roligt Gunnorp kan vara, jag hade nog en hel del kul när jag faktiskt var där. Men jag lyckades aldrig hitta den rätta Gunnorp-känslan det året, den som gör det så himla härligt att vara där. Men som tur var åkte jag faktiskt tillbaka nästa år, på 10-dagarslägret, och hittade inte bara helt grymma nya vänner utan också något som gjorde att jag aldrig ville åka därifrån.
På hopptävlingen hade jag Cola. Det gick skitdåligt - jag vägrade ut mig.

Dramatiskt bild på när Nancia tvärstannar på hopptävlingen och Felicia ramlar av.


Julia körde på något korta läder.


Mini-Flisaaan


Kommentarer
Postat av: Julia

Ehehe, jockyläder eller vadå? hahah x)

2011-01-21 @ 15:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0