Dag 2: Något jag saknar

Jag har funderat lite på vad saknad betyder. Egentligen så är det väl inte sådär jättesvårt att definiera, en längtan efter det man en gång haft; men också en vilja att ha det man inte har. Jag tror att saknad är farligt. Det är så lätt att fastna i den och glömma bort det man faktiskt har. Nu måste jag hindra mig själv, för annars kommer ni få läsa en skitlång buddhism-inspirerad text (och det kanske ni inte är sådär jättesugna på).
Vad saknar jag då? Jag saknar mycket. Ibland tror jag nästan att jag längtar för mycket, efter allt det där jag inte har. Jag saknar min hund. Jag hade honom i 8 dagar, men oj vad jag älskade den där hunden. Jag saknar min första hamster. Jag saknar vänner från förr. Jag saknar det okomplicerade. Och ja, jag saknar Gunnorp.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Yesm funderade också på det när jag skrev, vi saknar nog liiite för mycket. Ska sluta med det hade jag tänkt :) <3

2011-01-19 @ 14:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0