Dag 1: Min(a) favorithäst(ar)

Ja mina favorithästar vare här jag, ja, det finns tre hästar på denna jord som ligger mig allra närmast om hjärtat. Här ska ni få lite presentationer om dom då :)
Vi börjar med min älskade Sweet Spider, hon är verkligen inte som någon annan häst i hela vida världen tror jag. Speciell ända ut i hovarna, hon är ett varmblodsto på 11 år och hon har inte gått på travet, haha. Hon är iallafall världens snällaste häst, eller hon kan vara galet envis och tvärvägra komma in från hagen osv. Men vi börjar komma ifrån den skiten nu, haha. Men hon varken bits eller sparkas och ja, hur go som helst. Men när man kommer till ridningen.. haha hon kan vara pigg som tusan och trava på en aldrig förr och jag har kämpat i lite mer än ett år för att kunna rida henne helt normalt. Nu börjar det släppa och hon är hur snäll som helst, eller ah hon är pigg, men jag kan hålla henne! Hon hoppar som en gud och vi har tagit 2 cr rosetter av 3 möjliga och en fjärde plats av ja, en möjlig. Haha, hon är bäst! Jag älskar denna häst utav hela mitt hjärta och ja, hon betyder så otroligt mycket för mig.



Lojstas Sölve, ja det finns så mycket att säga om denna ponny.. men jag ska göra det kortfattat. Han är ett russ från lojstahed, 8 år gammal. Och ja, min förra medryttarhäst och han står i samma stall som spisan. Så många tårar som sprutat för denna ponny, så mycket roligt, så många gånger jag fått smaka på grus och så mycket jag lärt mig. Han är i vissa lägen världens coolaste ponny och gör ingenting, utan bara som man säger åt honom, medans i vissa lägen är han helt knäpp och bara springer och springer och går inte att stanna. Ena dagen kunde han älska att hoppa och flyga över 85, medans några dagar efter slängde han sig och tvärnita på 50cm. Våra totally failed hopptävlingar då vi gick ut från banan med minst 24 fel. Haha, men han har lärt mig så mycket och lärt mig uppskatta hästarna som dom är och inte kräva mer än dom klarar. Det är jag så tacksam för och denna ponny kommer jag alltid älska, no matter what!



Arrac, Min gamla gunnorp gubbe.. han är född 89 och en riktig surgubbe, haha snutt. Jag hade honom sommaren 2009 och allhelgona 2009, red honom också då jag praoade på gunnorp, men nu är jag förstor för honom, vilket gör mig väldigt ledsen.. Då han är en av dom hästar som jag verkligen älskat rida. Han är en sån häst som man älskar eller hatar, som cynd.. antingen vill man rida honom igen - eller aldrig se honom igen, haha. Men jag fastnade för honom redan 2008, men fick honom inte då. Men ja, han är väldigt hög i rang och blir sur när andra hästar kommer för nära och sparkar som en gris, han hoppar även cirkus 5m innan varje hinder. Men han älskar att hoppa och hoppar grymt bra. Men ja, han typ " väljer ryttare " lite och sparkar mer med vissa och mindre med andra. Men ja, jag älskar honom. För han är så jävla bra!



Här har ni de pållar som ligger mig närmst om hjärtat, men har några fler som såklart ska få nämnas, havanna, chila och chanel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0