Dag 1: Min(a) favorithäst(ar)

Som jag sagt tidigare finns det egentligen bara en häst i mitt liv, en av mina bästa vänner, min lilla sötnos Cynd! Han är tolv år gammal och har ingen aning om vilken ras han är ^^
Jag antar att jag skulle kunna beskriva honom på två sätt, antingen så att du blir jättesugen att rida honom eller så att du aldrig mer vill gå nära honom. Näe, jag tror jag bara tar sanningen rakt igenom, en blandning liksom :) När jag skulle hämta Cynd i hagen första gången så bet han mig, så jag antar att det inte var kärlek vid första ögonkastet... Men jag tyckte om honom mer och mer varje dag som gick, speciellt på hoppningen där han är helt underbar, pigg och alert och väldigt snabb i svängarna. Han är väl inte så elegant i dressyren men vi jobbar på det! Nu har jag haft honom på fyra läger, två sommarläger och två allhelgona. Det är lite som att ha två olika hästar, han är mycket lugnare och lätthanterligare på sommaren för då slänger han inte av mig i lerpölar och drar förbi ledet och bockar på uteritterna...
Haha, han ser inte så farlig ut, eller hur? :)
Så, det är den bästa hästen i hela världen, spelar ingen roll vad mina vänner säger ;)

Kommentarer
Postat av: Freja

Men oj! Han är nog lika blandrasig som hans mamma, min häst. Roligt att se att han vet hur man hittar på hyss och bus! Söt är han i allafall, det väger nog tyngre än lite bus:)

2011-05-19 @ 17:17:13
URL: http://dinfreja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0