Jennys Boktips


Jag lovade ju att jag skulle lägga upp något litet roligt inlägg, boktips va det enda jag kom på så ja här har ni det.
TILLSAMMANS - första, andra & tredje boken
Denise Rudberg
Jag har själv alla tre böcker hemma och vet inte hur många gånger jag läst dom. Handlar om både kärlek, vänskap, avundsjuka, sorg och hemskheter. Tre vänner om möts och blir riktigt bra kompisar och ses istortsett varje dag och lever helt olika liv. Jacob lever ett nästan vanligt "svensson" liv, förutom att hans mamma är tv kock. Alexander har det svårt hemma med en pappa som misshandlar hans mamma och theresa bor med sin pappa på en husbåt och hennes mamma är död. Grymt böcker som man hur lätt som helst sträckläser!

EXPERT PÅ ATT RODNA
Katarina Von Bredow (råkade skriva breedow på bilden)
Var länge sen ja läste denna så minns inte riktigt vad den handlade om. Men minns att jag verkligen älskade denna boken och alla andra hennes böcker. Hon skriver otroligt verklighetstroget och ur ett "ungdomsperspektiv". men galet bra böcker och båda är sånna man lätt kan sträckläsa och läsa flera gånger om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0