Dag 29 : Värsta ofrivilliga avsittningen

Hej allihopa! :*
Oj.. det måste ha varit för några år sedan då jag precis hade slutat trean.
Jenny åkte till gunnorp första året och jag och pappa skulle rida på något ställe i malexander en helg!
Jag skulle rida en häst som var cirkus 5-6 år och jag var ju inte sådär duktig då.. haha
Men jag red henne två ggr och båda gångerna ramlade jag av.. hehe
Men iaf , sista gången jag red henne red vi ut och vi var snart vid stallet. Red på en liten grusväg som var precis framför vägen. Estrella ( som ponnyn hette ) blev såklart rädd för nått och hoppar rakt upp i luften. Jag som inte var så stor flyger som en vante och landar bredvid estrella. Jag var rädd nog , men blir ännu räddare när jag märker att jag sitter fast i stigbygeln med foten och då har Estrella redan börjat springa mot vägen. Hade panik. Försökte hålla emot genom att dra i grästuvorna som poppade upp mellan dom stora grusstenarna. Men dom bara lossnade. Tänkte bara .. '' hon kommer springa ut på vägen och båda kommer bli påkörda ''.
Men precis innan vägen så tappar jag skon och jag märker att jag har stannat. Lättnad.
Men rivsår på magen och ett djupt sår på armen som jag har ett ärr ifrån fick jag för det. Inte så farligt men det var så SJUKT läskigt.
SÅ KAN DET GÅ! :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0