Dag 26: Min hoppsits

Har inte heller längtat efter den här rubriken, hehe.

Det är ju inte precis någon hemlighet att man har olika sits på olika hästar och det är definitivt lättare att hoppa ponny än storhäst! Hoppar några gånger/termin hemma + om det är någon klubbtävling, sen är det Gunnorp som gäller. Det är i princip bara där jag verkligen tränar min hoppsits, om jag kan skylla på det.. :p Tänkte iallafall visa att min sits faktiskt har förändrats från i somras till allah i höstas, samma år, samma ryttare, samma häst!


Som 10
Fy, alldeles för långa stigläder = helt raka ben = ful sits och ingen balans. Ingen eftergift.


Som 10
Här var det iallafall eftergift om inte mycket annat bra...


Allah 10
Mycket bättre längd på stiglädrena här = mycket bättre sits. Tack och lov! Fortfarande för lite eftergift..

Fast nu har jag istället ett nytt problem, jag lutar mig framåt innan hindret. Då finns risken att detta händer:


Allah 10
Ska nog inte göra så mer..

Men det såg iallafall ut så här efteråt


Allah 10
Lite lerig om rumpan, men handen är iallafall liiite längre fram än innan.

Där har ni min hopputveckling för i år, på Nancia då. Ska tillägga att det är svårt att ta fram handen när hästens hals är typ 3 meter, men jag ska inte klaga för hon är söt iallafall! Hoppas att det ser bättre ut när jag hoppar ponny. Vi säger så.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0