Dag 21. Hur jag började rida

Jag är inte helt säker på hur gammal jag egentligen var när jag började rida, men jag var väl runt tio år skulle jag tro. Jag var väl inte sådär jätteintresserad av hästar när jag var yngre, men hade ändå funderat på det och velat börja rida. Problemet var mest det att ridskolorna låg rätt långt bort och vi har ju ingen bil.. Men så började en kompis till mig att rida på ett stall som inte ligger allt för långt bort också blev jag själv sugen att börja jag med. Så rätt var det var hade även jag börjat rida. Första gången fick jag rida en häst som hette Max. Han var något gammal, men hur snäll som helst. Han finns tyvär inte idag, men han var en riktig kämpe som snällt ocjh tappert galopperade runt med de små barnen på ryggen. Åh, han var fin den hästen <3 Hur som helst rider jag fortfarande kvar på ridskolan som jag började på för cirkus fem år sen. Sedan har jag ju varit på ett antal Gunnorp läger precis som alla de andra tjejorna :)

Lägger upp min lista över ridläger även fast den känns en anning mesig jämfört med Slugos, hahah :)

Sommaren 2007 - Gunnorp: Tickelinn
Sommaren 2008 - Gunnorp: Rufus
Sommaren 2009 - Gunnorp: Salsa
Sommaren 2010 - Gunnorp: Elliot
Allahelgona 2010 - Gunnorp: Elliot


Jag och Max (tror inte det var min första ridtur dock :) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0