Dag 21: Hur jag började rida

Wow, har läst mina vänners historier så vet inte riktigt om jag vill dela med mig av min tråkiga och framför allt kortare!
Näe jag gör väl det i alla fall :)
När jag gick på lågstadiet så red mina bästa vänner och vi lekte häst i stort sett varje rast! Jag tyckte att hästar var så himla fina så jag ville också börja rida! Jag tror det var när jag gick i trean eller fyran som jag åkte ut till den närmsta ridskolan för att pröva på men jag minns att jag började gråta så fort jag kommit upp på hästryggen x) min framtid som ryttarrinna så inte så värst ljus ut...
Det måste ha varit i trean det här hände för jag började ändå rida ett år senare, på en annan ridskola. först i 30/30-grupp med ledare, kommer ihåg att den första hästen jag fick rida hette Star, en fin flugskimmel :)
När jag ridit på ridskola i ett år åkte jag på mitt första ridläger, tre halvdagarsridläger på min ridskola, hade Robin, min favorithäst, som fick blodförgiftning (då på lägret!!) och dog senare samma sommar :(
Året därpå åkte jag till Gunnorp första gången och har varit där varje sommar sedan dess!
Jag slutade rida på ridskola när jag gick i åttan för att jag inte trivdes, och har inte ridit regelbundet sen dess, men Gunnorp åker jag alltid tillbaka till!
Här är jag på Aramis, en favorithäst på ridskolan :)
Och här är jag på Nibson, min hopphäst på ridskolan :) världens tjurigaste häst kan jag lägga till!
Som sagt, sa ju att min historia var tråkigare än de andras :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0