Dag 21: Hur jag började rida

Goddagens, goddagens :) Dagens ämne är ju faktiskt riktigt roligt måste jag medge, ska bli kul att veta exakt hur alla började rida:D Iallafall, åter till mig då xD

Det hela började väl med att min mamma red innan hon blev mamma, (hon är skälet till att jag överhuvudtaget fick reda på att Gunnorp fanns, hon var på läger där när hon var liten) :) Sedan började mina bröder rida när de var små och såklart blev det så att jag hängde på till stallet jag med. Vartefter fick jag börja rida lite smått någon lektion ibland, och jag älskade det! Jag visste redan då att det var jag och hästar för evigt liksom. Iallafall, när jag var cirkus 5 år började jag rida på ridskolan Ekenryttarna (Helena Lunbäcks ställe, you know?) och red en lektion varje måndag. Sedan dess har jag ridit och tillbringat livet i stallet. Jag har utvecklats mycket sedan jag var 5 om jag får säga det själv x) Från att ha ridit någon gång ibland och varit livrädd för att hoppa, för att 30cm såg så högt ut, till att bli skötare på världens finaste New Forest ponny som lärde mig mycket av det jag kan om hästar idag. Blev även skötare på Helena Lundbäcks häst Miranda, om någon minns henne? Och sedan på hennes nyare tillskott Casi Honey Bay. Dock avlivades min älskade lilla New Forest ponny, Aramis, som jag hann sköta i ca 5 år innan han for till Trapalanda. Men strax därefter fick jag en egen fjording, och det är henne jag håller mig kvar hos ännu! Och här hoppas det inte några fjuttiga 30cm hinder längre, nejnej, vi kör på 90-100cm (och på 115cm när bommen ligger på 50-60 xD) än så länge men högre kommer det att bli! Som sagt från att ha ridit lite då och då till att rida in sin EGNA häst, det är inte illa;)

Haha känner att jag skrev lite för mycket och även utanför ramarna på dagens ämne xD Hoppas ni överlever ändå :) Hakar på Felicias idé och skriver en lista över de läger jag har varit på:)
Som 03: Ekenryttarna, Norrköpings kommun, Östergötland - Jänta
Som 04: Ekenryttarna, Norrköpings kommun, Östergötland - Jänta
Som 05: Ekenryttarna, Norrköpings kommun, Östergötland - Aramis
Som 05: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - TomLee
Som 06: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Hazy
Som 06: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Hazy
AllaH 06: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Trixon
Som 07: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Elliot
AllaH 07: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Baloo
Som 08: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Rufus/Tickelinn
AllaH 08: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Tickelinn
Som 09: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Selma
AllaH 09: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Rufus
Som 10: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Selma
AllaH 10: Gunnorp, Linköpings kommun, Östergötland - Rufus

Vet att listan blev kort och liten men jag håller på att bygga vidare på den! :D
Första gången jag var på Gunnorp; Jag och Lillfixa...

...I början av Selmas inridning...

...Ca 1,5 år efter påbörjad inridning.

Btw: Älskar att hindret ser jättelågt ut för att hon hoppar så högt... xD (LD:90cm)

Där fick ni tre bilder som är tagna i olika stadier i min utveckling, (Även Selmas lite då med ;D)
C'ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0