Dag 20 : Mina dåliga/bra sidor & Dag 21 : Hur jag började rida

Hej alla söta människor där ute!
Jag har varit lite oaktiv på bloggen i helgen för att jag har haft fullt upp nere i bodafors hos den underbara tjejen Louize! Jag har haft det sjuukt bra och det ska nog snart göras om! :D
Men nu kommer inläggen för dom här två dagarna..
Okej .. nu är det dags för dag 20 som handlar om mina bra& dåliga sidor. Jadu.. ganska lätt haha. Men kan ju börja med mina dåliga dådå :) Jag måste säga att jag blir väldigt lätt irriterad och när jag blir irriterad eller arg kan jag lätt börja gråta.. haha. Kanske låter konstigt men så är det! Det är jag helt enkelt. Jag har inte heller så bra tålamod. Fast det kan vara olika , hästar kan jag ha bra med om jag vet hur dom är. Om ni förstår ? ;) Men om jag vet att det brukar gå bra och hästen bara larvar sig så kan jag bli förbannad haha !
Men mina bra sidor är väl att jag oftast är glad och jag har ganska lätt för att skratta och ha kul och ibland är jag lite smått galen kanske .. heh ;)

Nu dag 21!
Hur jag började rida!
Det är faktiskt min kära syster som fick mig börja att rida när jag var 7 år. Så jag har ridit i cirkus 7 år. Jag började rida med Louize ( som jag var med i helgen ) på Ånestad. Då ville jag ha hästar som va så snälla som möjligt. Annars blev jag rädd och började gråta.. hehe ;) Red i c. 5 år där och i slutet började jag att utvecklas och red lite mer busiga och envisa hästar. När jag fick reda på att jenny kanske skulle bli medryttare så blev jag avensjuk på henne och tjatade till mig att jag också skulle få (: haha. Men eftersom jag inte var lika gammal som jenny så skulle jag såklart inte ha hästen lika mycket som jenny skulle få åka dit , ibland är det jobbigt att vara minst.. -.- Men jag visade att jag kunde och åkte ut minst lika mycket som jenny till våra små ponnys sune& sölve! Honom hade jag i cirkus ett år och lärde mig massor under tiden jag hade honom! Men man växer ju och tillslut kände jag att jag var lite för stor och ville byta då jenny redan hade skaffat sig sweet spider. Jag red en häst som heter royal men som var lite ´´farlig´´att hämta i hagen och han var lite osäker att rida , men som jag tyckte om ändå! Men mamma kände sig osäker och jag provade en häst som hette Billy. Han var en ängel i ridningen men som var alldeles för kompliserad att hantera från marken , han sprang över och drog iväg och allt möjligt . Så hon bestämde sig för att lämna tillbaka honom. Han har nu flugit upp till himmeln pågrund av ryggproblem.
Men efter det så provade jag min underbara Mirexo som jag snart har haft i ett år! Och han är PERFEKT! ♥

provridning Mirexo



Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad fin bild!=D

2011-02-06 @ 21:29:20
URL: http://emellay.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Härligt steg hästen har! :)

2011-02-06 @ 22:22:01
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0