Dag 17: Hästmål i livet

Japp, då är det min tur igen då;) Mina hästmål? Oj... Har framför allt ett som jag redan jobbar på, och det är att finna en så pass bra kontakt med min häst, Selma, som möjligt. Detta gör jag genom att utöva natural horsemanship, jag testar mig fram med grundmetoder, men vinklar dem så de passar för oss:) Dock är jag inte särskilt duktig än, men jag kämpar. Känner att det inte bara ska vara "häst och ryttare", vill att det ska vara ömsesidig kärlek och kamratskap, vilket inte går tvinga fram.

I framtiden skulle jag vilja ha ett stall där jag tar emot "problemhästar" och deras ägare och helt enkelt hjälper dem till en bättre och sundare relation för båda parter:)

Sammanfattningsvis; Mitt största hästmål här i livet, som jag verkligen brinner och kämpar för, är att lära mig, och vartefter även andra, att tala och förstå hästarnas språk :)

Hasta la pasta! :D

Bara för att jag verkar gilla att alltid ha med en bild också, så kommer en även idag, trickträning med Selma:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0