Dag 16+17: Drömyrke + Mina hästmål i livet

Jag kör en liten fuskis och passar på att ta två dagar som jag missat samtidigt! Dagens kommer lite senare. Tänkte faktiskt överhuvudtaget att jag skulle försöka bli lite mer aktiv nu, men jag håller på och pillar med en design till bloggen som kanske kommer upp ikväll med lite tur. Jaja, nu återgår vi till ämnet, och vi börjar med mina hästmål.
Mina hästmål är ganska blygsamma. Jag vill faktiskt inte jobba med hästar i framtiden, och jag har inte heller några planer på att börja tävla eller skaffa någon sådan karriär. Jag är så himla nöjd med hur jag har det nu; att bara rida en gång i veckan, helt enkelt. Ridningen är alltid veckans höjdpunkt, och det räcker så för mig. Ibland känner jag att ja, jag kanske skulle vilja bli medryttare, men sen så inser jag att det är dumt att ändra på något man redan är nöjd med. Det enda jag vill göra är att fortsätta att rida och ha kul, och såklart utvecklas som ryttare. Jag kanske vill köpa en häst någon gång i framtiden, men det är nog en hel del år kvar tills dess.
Vi fortsätter med mitt drömyrke. Jag vill som sagt inte jobba med hästar, eller djur, i framtiden. Jag absolut älskar hästar och alla andra djur, men har inte intresset att ägna min karriär åt dem. Men för att vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte vad jag överhuvudtaget vill ägna den åt. Jag läser ju det naturvetenskapliga programmet på gymnasiet så jag kommer att få en väldigt bred behörighet sen när jag går ut, och en anledning till att jag valde just det programmet var att jag inte hade någon aning om vad jag ville göra efter. Jag har lite olika tankar, men dom är ganska splittrade och jag kan inte säga att det är någon av dem som jag känner att, ja, det är rätt! Just nu i alla fall. Något jag funderat på är författare. Journalist. Psykolog. Webbdesigner. Fotograf. Och en hel del andra grejer. Vad det än blir vill jag i alla fall att det ska vara något jag brinner för och mår bra av att jobba med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0