Dag. 16 Drömyrke

Haloha! :) Vanlig skoldag för mig idag följt av stallet. Där har man ju nu två sköthästar (Exxon och Liqurice) att sköta om varav den ena inte var särskilt glad, så där blev det mest gos. Liqurice där emot var lika glad som vanligt, men det blev bara en snabb rykt för hans del "/

Nu till dagens ämne, drömyrke. Något som jag tycker skulle vara urballt är om man fick en kariärr inom hästhantering. Men det jag siktar på då är lite det som dem andra var inne på, att kunna hjälpa hästar som blivit eller blir illbehandlade. Att försöka fånga deras förtroende för människor eller andra saker de upplever läskiga. Det här är något som jag tror kan vara väldigt svårt att ha som yrke och försörja sig genom, men kanske kan jag i alla fall utveckla mitt hästintresse till något liknande. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på i mitt liv som vuxen.. något skojsigt hoppas jag i alla fall :)

Nu ska jag strax hoppa in i duschen
Hasta la vista! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0