Dag 16: Drömyrke


Oj... Mina framtida drömmar har pendlat mycket under åren, som t.ex. ville jag bli militär eller delfinskötare när jag var liten (två yrken som ligger nära varandra...xD). Men det jag drömt om längst och alltid pendlat tillbaka till är ändå att bli brandman. Visst har jag en dröm om att föda upp fjordingar och frieser hästar, att hjälpa hästar som blivit eller t.o.m. blir illa behandlade, men det lär ju dock inte inträffa, olyckligtvis. Nejmen brandman vill jag bli då jag är en människa med mycket energi, jag skulle typ dö av tristhet om jag skulle behöva sitta inne på ett kontor hela dagarna. Delvis är det det jag vill bli för att man hjälper andra och det är sjukt spännande, plus att man håller sig i bra form:) Idén till att bli brandman fick jag först när min bror var med i "Ungdomsbrandkåren" (man fick testa på massa saker som brandmän gör, t.ex. rökdykning med riktig utrustning och eld, brand i kläder o.s.v i ca ett år (bara vissa utvalda)). Även jag sökte in när jag var tillräckligt gammal (12 år) och kom med, kan säga att det är det roligaste jag har varit med om. Sedan dess har jag velat bli brandman, men tvivlar på om jag kommer orka ta mig till den fysiska styrka man måste ha. Men jag ska klara det, förr eller senare! :D Så nu vet ni vad jag drömmer om att jobba som så fort skoltortyren är över! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0