cirkus

Tänkte berätta lite kort om cirkusen som jag går på. Ja, vi brukar börja med någon sorts uppvärmining/lek för att vi ska bli varma. Därefter kanske vi stretchar eller så börjar vi lite smått med akrobatik, så som kulerbyttor, hjulningar, handstående ner rullning, brygga m.m. När vi sedan gjort det brukar man få välja lite själv vad man vill göra om det inte är så att något annat är plannerat. Ibland har vi t.ex tränat på handvolter allihop. Men oftast får man bestämma själv och då brukar jag vilja klättra lite i tyg eller köra par akrobatik. I tyget finns det en hel bunt med konster man kan göra, men har typ inga bilder eller vidoes från sånt som jag har gjort :( Men jag lägger ut ett klipp från youtube så får ne en liten inblick i alla fall x) Hur som helst framåt slutet av lektionen som är två timmar brukar jag försöka stretcha lite innan det är dags att plocka undan. Kanske låter som att det är lite segt att vara där i två timmar, men det är mest kul. Sedan är det ju såna härliga människor där också, hahah :)

Nej, nu måste jag springa iväg om jag inte ska bli ännu senare än vad jag redan är, heheh (alltså är allt i sin vanliga ordning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0