torsdags ridning

Ridning i stallet idag, som gick si så där. Hade en ponny vid namn Ofelia, som jag tycker är rätt knepig eller ja svår. Hon springer gärna ifrån en och kan bli väldigt stark, vilket resulterar i att även jag blir stark och hård i handen, inte bra. Men vore på ett sätt kul om jag får rida henne nästa vecka och jobba vidare från det idag. Övningarna skedde mest på små volterna i både skritt, trav och galopp, men då flera grupper slagits ihop var vi rätt många och med en springig ponny blev det lite smått trångt, hahah. Annars har det ju varit härligt vår väder idag och jag vågade mig minsann på att åka till stallet utan jacka, mohahah :)

Ofelia :) (bilden är tagen från hemsidan: www.farstaridskola.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0