Dag 3, Ett hästögonblick jag minns

Det finns många fina ögonblick med mina fyrbenta kärlekar jag minns väl, men ett av dom hände i somras på Gunnorp faktiskt..
Ni vet att jag hade Chanel i höstas på allhelgon med? Iallafall blev jag helt kär i hästen och var rädd för att aldrig få se henne igen, att man kan kära ner sig i en häst på 4 dagar? Det var kärlek vid första ögonkastet ;) Jag och maja hade iallafall pratat en del om vilka hästar vi ville ha osv, jag ville ha Chila, men drömde lite om att Chanel skulle komma. Inte för att jag inte ville ha Chila för hon är min stjärna, utan för att få träffa Chanel och rida henne i 10 hela jävla dagar istället för 4. Så jag drömde lite, men ville inte tro något och var typ säker på att hon inte skulle bli inhyrd igen.
Men vi kom till Gunnorp och skulle rida första passet då Gisela kollar lite hur vi rider, jag red Chila och när vi skrittar fram kommer Gisela fram till mig och säger "Justja Jenny, Chanel kommer ikväll eller imorgonbitti, så nu får du ett svårt val", jag känner bara hur mitt leende är ända upp till öronen. Så samma kväll när vi har stalltjänst så ser jag lastbilen från segorp rulla in på gunnorp och stannar. Jag får rycket och går upp dit och först kommer Irco Tara ut, sen kommer hon. min chanel ♥ Jag tror att leif såg att jag hade haft henne eller något för han gav iallafall grimskaftet till mig. Jag var så glad då. Glädjetårarna var inte långt borta, hästen jag trodde var såld eller jag aldrig skulle få se igen var där, precis framför mig. Det är ett hästögonblick jag nog aldrig glömmer, jag var så otroligt glad då.
Även om jag är i samma situation som i vintras nu, att jag kanske aldrig får se henne igen, så har vi iallafall fler minnen tillsammans och jag fick spendera hela 10 dagar med min drömhäst. Jag vet vart hon finns och det känns som att vi kommer träffas igen, när det gäller det här tror jag på ödet.
Min älskade Chanel ♥
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0