Dag 21: Hur jag började rida

Hemskt ledsen för att jag är så sjukt dålig på att uppdatera på den här bloggen. Bra att mina fina vänner håller bloggen på topp i alla fall!
Okej, jag började rida på Skånela ridlekis när jag var ungefär 2 1/2 år. Det var min mamma och pappa som bestämde det, eftersom att jag själv inte hade så mycket att säga till om just då. Jag och min syster Inez började i alla fall rida där en dag i veckan. När jag var liten så var jag ganska feg av mig och medans de andra barnen ville ut och galoppera så ville jag hellre gå lugnt och långsamt. Haha, inte som alla andra helt enkelt.
När jag var 5 år så bytte jag ridskola och började på Vallentuna Ridklubb, då vi hade tröttnat lite på de små shettisarna. Men eftersom att jag var så liten så var jag alltid lite efter (man fick egentligen inte börja på ridskolan förrens man var 6 år, så jag var undantag), så mitt självförtroende blev dåligt och jag slutade rida i ungefär ett halvår. Jag gick sedan tillbaka till Skånela.
2002 (?) hade jag börjat få tillbaka glädjen för ridningen och jag böt stall än en gång, den här gången till Väsby ridklubb. Där var de stora lugna hästarna mina favoriter!
2004-2010 red jag på Högvretens ridklubb, där jag lärde mig väldigt mycket! Fram tills 2007 var de ponnysar som gällde, men när de såldes så blev det häst.
Juste, någonstans mellan 2005-2007 (?) hade jag också min medryttarhäst Symfoni. En liten envis b-ponny som var väldigt söt.
Idag rider jag på min medryttarhäst Kask, och har nyss börjat på Täby ridklubb.
Oj, vilket långt inlägg det blev, men jag tycker det är kul att gå tillbaka för att se på min ryttarbakgrund, haha.



Kommentarer
Postat av: Caroline Lundqvist

SYMFONI, stod hon i vallentuna, hette ägaren Karin? Jag söker vilt efter min gamla B ponny, var hon skimmel? 116 cm hög? Ville allt och inget? Snälla mejla mig!

2011-07-31 @ 22:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0